Rabu, 15 November 2017

HOW TO INSTALL A SPARK PLUG

HOW TO INSTALL A SPARK 
PLUG

When you’re changing your vehicle’s spark plugs, work on one spark plug at a time: Remove it, inspect it, clean it, and — if it’s salvageable — gap it. Then replace it before you move on to the next spark plug in cylinder sequence order.To maintain the proper firing order, each spark-plug wire must go from the spark source to the proper spark plug. Therefore, only remove the wire from one plug at a time, and don’t disconnect both ends of the wire!


To insert a spark plug into the engine, follow these steps:
1Clean the spark plug hole in the cylinder block with a clean, lint-free cloth.
Wipe away from the hole; don’t shove any dirt into it.


2Lightly coat the threads of the spark plug with a dab of oil from the oil dipstick.


Be careful not to get any oil on the center or side electrodes.
3Carefully begin threading the spark plug into the engine by hand, turning it clockwise.This is called “seating the plug.” You have to do it by hand or you run the risk of starting the plug crooked and ruining the threads on the plug or the threads in the spark plug hole in the engine.
If you have trouble holding onto the plug, you can buy a spark plug starter and fit it over the plug. Or, you can use just about anything you can wrap around or slip over the plug top, including an old spark plug wire boot, a finger cut from a vinyl 

glove, an old piece of thin plastic tubing, or a piece of vacuum hose.4Engage the plug by hand.
Turn it at least two full turns before using the spark plug socket and ratchet.
5Slip the spark plug socket over the spark plug, attach the ratchet handle, and continue turning the plug clockwise until you meet resistance.Don’t over-tighten the plug (you can crack the porcelain); just get it in nice and tight with no wiggle. The plug should stick a little when you try to loosen it, but you should be able to loosen it again without straining yourself. Tighten and loosen the first plug once or twice to get the proper feel of the thing.6Examine the spark plug cable before attaching its boot to the plug.
If the cable appears cracked, brittle, or frayed or is saturated with oil, have it replaced. Before you attach the boot to the spark plug, apply some silicone lubricant to the inside of the boot; then push the boot over the exposed terminal of the new plug and press it firmly into place.
7Repeat the steps to install each spark plug.

It’s at times like these that owners of 4-cylinder cars have the edge on those who drive those big, expensive, eight-cylinder monsters. Unless, of course, they have two plugs in each cylinder.


INDONESIAN 

CARA MENGINSTAL BUSI
Saat Anda mengganti busi mobil Anda, kerjakan satu busi sekaligus: Lepaskan, periksa, bersihkan, dan - jika bisa dilepas - gapinya. Kemudian ganti sebelum Anda beralih ke busi berikutnya dalam urutan urutan silinder. Untuk menjaga urutan penembakan yang tepat, masing-masing kabel spark-plug harus beralih dari sumber percikan ke busi yang tepat. Karena itu, hanya melepas kabel dari satu konektor sekaligus, dan jangan lepaskan kedua ujung kabelnya!Untuk memasukkan busi ke mesin, ikuti langkah-langkah ini: 1Bersihkan lubang busi di blok silinder dengan kain bersih dan tidak berserabut.Usap dari lubang; Jangan mendorong kotoran ke dalamnya.2Lightly melapisi benang busi dengan setetes minyak dari minyak dipstick.Berhati-hatilah untuk tidak mendapatkan minyak di bagian tengah atau elektroda samping. Caranya dengan mudah mulai memasang busi ke mesin dengan tangan, putar searah jarum jam.Ini disebut "tempatkan stekernya." Anda harus melakukannya dengan tangan atau Anda berisiko terkena steker bengkok dan merusak benang pada steker atau benang di lubang busi di mesin.Jika Anda memiliki masalah saat memegang steker, Anda dapat membeli starter busi dan menyesuaikannya dengan steker. Atau, Anda bisa menggunakan apa saja yang bisa Anda bungkus atau pasang di atas steker, termasuk baki kawat busi tua, potongan jari dari vinilsarung tangan, pipa plastik tipis tua, atau selang vakum.4Masukkan stekernya dengan tangan.Balikkan setidaknya dua putaran penuh sebelum menggunakan soket busi dan ratchet.5Slip soket busi di atas busi, pasang pegangan ratchet, dan terus memutar steker searah jarum jam sampai Anda memenuhi hambatan. Jangan terlalu mengencangkan steker (Anda bisa memecahkan porselen); dapatkan saja yang bagus dan kencang tanpa menggoyangkannya. Stekernya harus tetap sedikit saat Anda mencoba melonggarkannya, tapi Anda harus bisa melonggarkannya lagi tanpa menahan diri. Kencangkan dan lepaskan steker pertama sekali atau dua kali untuk merasakannya dengan benar. Lepaskan kabel busi sebelum memasang boot ke stekernya.Jika kabel tampak retak, rapuh, atau berjumbai atau jenuh dengan minyak, mintalah diganti. Sebelum memasang boot ke busi, oleskan beberapa pelumas silikon ke bagian dalam boot; lalu dorong booting di atas terminal yang terpapar dari steker baru dan tekan ke tempatnya dengan kuat.7 Repaskan langkah-langkah untuk memasang setiap busi.Pada saat seperti inilah pemilik mobil 4 silinder memiliki keunggulan pada mereka yang mengendarai monster delapan besar yang mahal dan mahal itu. Kecuali, tentu saja, mereka memiliki dua colokan di setiap silinder.

HOW TO INSTALL A SPARK PLUG

HOW TO INSTALL A SPARK 
PLUG

When you’re changing your vehicle’s spark plugs, work on one spark plug at a time: Remove it, inspect it, clean it, and — if it’s salvageable — gap it. Then replace it before you move on to the next spark plug in cylinder sequence order.To maintain the proper firing order, each spark-plug wire must go from the spark source to the proper spark plug. Therefore, only remove the wire from one plug at a time, and don’t disconnect both ends of the wire!


To insert a spark plug into the engine, follow these steps:
1Clean the spark plug hole in the cylinder block with a clean, lint-free cloth.
Wipe away from the hole; don’t shove any dirt into it.


2Lightly coat the threads of the spark plug with a dab of oil from the oil dipstick.


Be careful not to get any oil on the center or side electrodes.
3Carefully begin threading the spark plug into the engine by hand, turning it clockwise.This is called “seating the plug.” You have to do it by hand or you run the risk of starting the plug crooked and ruining the threads on the plug or the threads in the spark plug hole in the engine.
If you have trouble holding onto the plug, you can buy a spark plug starter and fit it over the plug. Or, you can use just about anything you can wrap around or slip over the plug top, including an old spark plug wire boot, a finger cut from a vinyl 

glove, an old piece of thin plastic tubing, or a piece of vacuum hose.4Engage the plug by hand.
Turn it at least two full turns before using the spark plug socket and ratchet.
5Slip the spark plug socket over the spark plug, attach the ratchet handle, and continue turning the plug clockwise until you meet resistance.Don’t over-tighten the plug (you can crack the porcelain); just get it in nice and tight with no wiggle. The plug should stick a little when you try to loosen it, but you should be able to loosen it again without straining yourself. Tighten and loosen the first plug once or twice to get the proper feel of the thing.6Examine the spark plug cable before attaching its boot to the plug.
If the cable appears cracked, brittle, or frayed or is saturated with oil, have it replaced. Before you attach the boot to the spark plug, apply some silicone lubricant to the inside of the boot; then push the boot over the exposed terminal of the new plug and press it firmly into place.
7Repeat the steps to install each spark plug.

It’s at times like these that owners of 4-cylinder cars have the edge on those who drive those big, expensive, eight-cylinder monsters. Unless, of course, they have two plugs in each cylinder.


INDONESIAN 

CARA MENGINSTAL BUSI
Saat Anda mengganti busi mobil Anda, kerjakan satu busi sekaligus: Lepaskan, periksa, bersihkan, dan - jika bisa dilepas - gapinya. Kemudian ganti sebelum Anda beralih ke busi berikutnya dalam urutan urutan silinder. Untuk menjaga urutan penembakan yang tepat, masing-masing kabel spark-plug harus beralih dari sumber percikan ke busi yang tepat. Karena itu, hanya melepas kabel dari satu konektor sekaligus, dan jangan lepaskan kedua ujung kabelnya! Untuk memasukkan busi ke mesin, ikuti langkah-langkah ini: 1Bersihkan lubang busi di blok silinder dengan kain bersih dan tidak berserabut.Usap dari lubang; Jangan mendorong kotoran ke dalamnya. 2Lightly melapisi benang busi dengan setetes minyak dari minyak dipstick. Berhati-hatilah untuk tidak mendapatkan minyak di bagian tengah atau elektroda samping. Caranya dengan mudah mulai memasang busi ke mesin dengan tangan, putar searah jarum jam.Ini disebut "tempatkan stekernya." Anda harus melakukannya dengan tangan atau Anda berisiko terkena steker bengkok dan merusak benang pada steker atau benang di lubang busi di mesin.Jika Anda memiliki masalah saat memegang steker, Anda dapat membeli starter busi dan menyesuaikannya dengan steker. Atau, Anda bisa menggunakan apa saja yang bisa Anda bungkus atau pasang di atas steker, termasuk baki kawat busi tua, potongan jari dari vinil sarung tangan, pipa plastik tipis tua, atau selang vakum.4Masukkan stekernya dengan tangan.Balikkan setidaknya dua putaran penuh sebelum menggunakan soket busi dan ratchet.5Slip soket busi di atas busi, pasang pegangan ratchet, dan terus memutar steker searah jarum jam sampai Anda memenuhi hambatan. Jangan terlalu mengencangkan steker (Anda bisa memecahkan porselen); dapatkan saja yang bagus dan kencang tanpa menggoyangkannya. Stekernya harus tetap sedikit saat Anda mencoba melonggarkannya, tapi Anda harus bisa melonggarkannya lagi tanpa menahan diri. Kencangkan dan lepaskan steker pertama sekali atau dua kali untuk merasakannya dengan benar. Lepaskan kabel busi sebelum memasang boot ke stekernya.Jika kabel tampak retak, rapuh, atau berjumbai atau jenuh dengan minyak, mintalah diganti. Sebelum memasang boot ke busi, oleskan beberapa pelumas silikon ke bagian dalam boot; lalu dorong booting di atas terminal yang terpapar dari steker baru dan tekan ke tempatnya dengan kuat.7 Repaskan langkah-langkah untuk memasang setiap busi. Pada saat seperti inilah pemilik mobil 4 silinder memiliki keunggulan pada mereka yang mengendarai monster delapan besar yang mahal dan mahal itu. Kecuali, tentu saja, mereka memiliki dua colokan di setiap silinder.

Baca Juga!

Spek Liaran Balap Liar Jakarta

  Info Balap liar jakarta,. Kamis 24 Agustus 2017 Hari ini saya akan membagikan/ngeshare tentang komponen Motor Balap yakni Matic/Mio kare...

Read More...